BeReal змагається за популярність серед інших платформ соціальних мереж.
Дослідження, здійснене науковцями з Обертатського університету Каталонії (UOC) та Автономного університету Барселони (UAB), було опубліковане в журналі Emotion, Space and Society у відкритому доступі. У ньому аналізуються взаємини користувачів із соціальною мережею, а також порівнюються її характеристики з іншими платформами, такими як TikTok і Instagram. Дослідження також присвячено стратегіям, які ця мережа використовує для ефективного залучення уваги користувачів та формування їхньої поведінки.
За словами Ани Гальвес, співавтора дослідження, дослідниці та співробітниці Факультету психології та педагогічних наук УПЦ, BeReal є "прикладом успішного використання психологічної влади" - поняття, яке охоплює те, як соціальні медіа здійснюють контроль над нашою увагою та бажаннями.
"У контексті соціальних медіа [психосила] використовується для маніпулювання поведінкою користувачів та експлуатації їхніх когнітивних та емоційних процесів майже автоматично, не допускаючи жодної критичної рефлексії", - додав Франциско Тірадо, доцент кафедри соціальної психології в Автономному університеті Барселони та співавтор дослідження.
BeReal щодня надсилає користувачам сповіщення, які надають їм дві хвилини для того, щоб зняти фотографію за допомогою обох камер свого пристрою - фронтальної та задньої. Це дозволяє показати, чим вони займаються і які емоції відчувають у даний момент. Мета платформи полягає в тому, щоб спонукати користувачів ділитися своїми справжніми моментами, відходячи від надмірно оброблених і постановочних зображень, які зазвичай можна зустріти в Instagram або TikTok.
На відміну від багатьох інших соціальних мереж, BeReal не призначена для тривалого перегляду контенту чи нескінченного скролінгу. Користувачі можуть просто входити в додаток та переглядати, чим займаються інші, після того як ті поділяться своїми зображеннями, отриманими в рамках платформи.
"Такий підхід, а також можливість отримати негайну соціальну реакцію за допомогою RealMojis [смайликів, створених на основі реальних фотографій користувача], створює цикл соціальної винагороди, який чіпляє користувачів, не вимагаючи від них надто багато часу", - каже Гальвес.
Обмежений час взаємодії з додатком до кількох хвилин на день формує відчуття терміновості та унікальності, що, згідно з думкою дослідників, відіграє ключову роль у залученні уваги користувачів.
Додаток використовує "підказки", щоб керувати поведінкою користувачів, включаючи щоденне сповіщення, яке запрошує їх поділитися автентичним моментом з їхнього дня, та візуальні елементи, які заохочують їх взаємодіяти з платформою.
"З часом ці постійні підштовхування перетворюють взаємодію з платформою на звичку: користувач починає взаємодіяти з нею, використовуючи її або думаючи про неї, майже несвідомо", - сказала Джоан Ровіра, професор кафедри соціальної психології УАБ, викладач курсу організаційної психології в УКУ та провідний автор дослідження. Після того, як ця звичка сформована, взаємодія відбувається майже автоматично, коли користувач отримує поштовх.
Згідно з заявами Ровіри, основною метою цього додатку є збір інформації про користувачів, що в подальшому планується використовувати для комерційних і рекламних цілей. "Завдяки геолокації та алгоритмам штучного інтелекту, програма в різні дні і в різних обставинах може отримувати дані про ваші дії, емоції, реакції на пости інших людей і ваше місцезнаходження в кожен момент часу протягом дня. Ця інформація є надзвичайно цінною для надання цільової реклами".
Для проведення цього дослідження автори використали автоетнографічну методологію. Ровіра створив профіль на BeReal і взаємодіяв з ним з січня по липень 2023 року. Протягом дня він робив нотатки в блокноті про весь свій досвід роботи з додатком. Цей польовий блокнот став основою для вивчення того, як він розроблений і працює. У майбутньому автори планують продовжити експеримент з когортою добровольців обох статей і різного віку, "щоб побачити відмінності між поколіннями".