Недуже святкові роздуми в День Знань
Перший день осені має особливе значення для всіх нас.
Колись я сама ходила до школи з портфелем і бантами. Потім вже водила туди дітей - з наплічниками й без бантів. А тепер щиро тішуся, що нікому з них не треба перевіряти домашку, натомість сама можу продовжувати вчитися щодня.
Прикро визнавати, але система освіти в Україні має серйозні недоліки. Результатом її недосконалості стають наші корумповані чиновники, зрадники, брехуни, плагіатори і неуки, які прагнуть зайняти керівні посади і керувати країною.
Освітня система не прокладає дорогу для майбутніх громадян, оскільки не прищеплює цінності нашим наступним поколінням. У кращому випадку, вона надає навички, які дозволяють людині в майбутньому заробляти на життя.
Проте, як і багато років тому, у школах та університетах молодь вчать не мислити критично і робити висновки, а механічно заучувати матеріал. Їх не готують бути активними громадянами, а навпаки, спонукають до покірності та чемності.
Молодь виходять з системи освіти розумінням: про все можна "домовитися", все "порєшать".
Левову частину вільного від школи часу дитина змушена проводити сидячи, скрутивши хребет за книгами й зошитами, а не за живим спілкуванням зі світом та людьми. А батьки, як і десятиліття тому, змушені підганяти та контролювати дитину, давати їй замість радості і любові втому й комплекси.
Сьогодні стало звичним вважати, що без допомоги репетитора школяр не зможе досягти високих оцінок, скласти ЗНО та вступити до престижного університету. Таким чином, можна припустити, що держава надає недостатню та неякісну освіту.
Чи не говоримо ми тільки через те, що війна на вулиці?
Отже, якими характеристиками має володіти ідеальна школа?
Ознайомлю вас зі своїми роздумами.
З такої школи майбутній учень повинен вийти:
1. Здоровою. Розуміти, як важливо дбати про своє здоров'я, знати, що його підриває, а що зміцнює. Для цього дитина повинна більшу частину дня провести активно, а не сидячи за партою. Сидячі заняття слід чергувати з такими, де можна рухатись — ходити, стрибати, бігати, малювати, фотографувати, ліпити, готувати, саджати.
2. Щасливою. Для цього дитину потрібно навчити, що таке щастя. Як самому бути щасливим, але при тому не робити інших нещасними; як висловлювати свою думку, як ділитися радістю чи горем, як вирішувати непорозуміння, як будувати відносини з іншими людьми.
3. Патріотичною та чесною. Для цього важливо впроваджувати цінності через ігрову діяльність, симуляцію складних обставин та спільний пошук рішень. Навчати переосмислювати історію своєї країни та аналізувати історію своєї родини. Формувати знання про те, як захищати себе, своїх близьких та свою Батьківщину.
4. Успішною. Для цього потрібно чітко усвідомлювати свої життєві пріоритети та здібності, знати свої сильні сторони, вміти заробляти і розподіляти фінанси, досягати поставлених цілей і дбати про збереження планети для наступних поколінь.
Конфлікт не є виправданням для зупинки процесу формування нової освітньої парадигми та цінностей. Майбутнє покоління визначатиме, яким буде наше життя в старості.
Зі святом Першого дзвоника, дорогі друзі!