Американські виборці опинилися під впливом китайських інформаційних кампаній у мережі.
В американських соцмережах активізувалися фейкові облікові записи нібито виборців, за якими стоїть китайська компартія. Про це свідчать результати нового розслідування компанії Graphika. Ці люди висміюють політиків і сіють розбрат напередодні президентських виборів 5 листопада.
Ця операція відома як Spamouflage або Dragonbridge. Її ведуть із 2017 року. А стоїть за нею Китай. Спам поєднується з цілеспрямованою пропагандою. Водночас напередодні виборів на більш ніж 50 вебсайтах і платформах соцмереж активізувалися тисячі таких облікових записів.
Graphika зазначає, що в рамках цієї кампанії, американські антивоєнні активісти використовували різноманітні акаунти для поширення мемів, які критикували Дональда Трампа та Джо Байдена. Трампа вони характеризували як "шахрая", тоді як Байдена називали "боягузом".
Судячи з усього, їхня кампанія не підтримує ні демократів, ні республіканців, а спрямована на те, щоб американці почали критикувати суспільство та уряд загалом.
Graphika ідентифікувала 15 акаунтів Spamouflage на платформі X та один на TikTok.
Акаунт Harlan Report на Тіктоку став одним із ключових ресурсів групи. У липні він виклав відео, яке зібрало півтора мільйона переглядів.
У відео висміювали президента Байдена, який упав під час пресконференції на саміті НАТО, що святкував 75-річчя альянсу.
Екс-директор департаменту юстиції з кібербезпеки, полковник Джон Міллс, вважає, що КПК проявляє передбачливість у своїй діяльності.
Міллс підкреслює, що в тоталітарних країнах, таких як Китай, концепція істини є досить змінною і може адаптуватися відповідно до домінуючого наративу.
Китай заперечує втручання. Представник посольства КНР у Вашингтоні заявив: "Китай не має наміру й не буде втручатися в американські вибори, і ми сподіваємося, що американська сторона не буде зображати Китай перепоною для голосування".
Facebook охарактеризував цю кампанію як "найзначнішу з відомих глобальних операцій з таємного впливу".
Як повідомили представники Ютубу, Інстаграму і Тіктока, усі фейкові облікові записи заблокували. Компанія X на прохання про коментар не відповіла.