Європейські автомобільні підприємства опинилися під ризиком закриття через недостатню завантаженість виробничих потужностей -- Delo.ua
Майже третина великих заводів з виробництва легкових автомобілів п'яти найбільших європейських автовиробників -- BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault і VW -- минулого року працювали з недостатнім завантаженням, виробляючи менше половини від своєї потенційної потужності.
Це породжує стурбованість з приводу потенційного закриття виробництв і тривалої рецесії в автомобільній промисловості регіону.
Річні продажі автомобілів у Європі залишаються приблизно на 3 мільйони одиниць нижче рівня до пандемії, що призводить до недовантаження заводів та створює загрозу для тисяч робочих місць.
Зокрема, VW оголосила про скасування багаторічних гарантій зайнятості в Німеччині. Автовиробники також стикаються зі зниженням попиту на електромобілі та конкуренцією на експортних ринках, таких як США і Китай.
Видання пише, що експансія китайських виробників на чолі з BYD Co., а також успіх Tesla Model Y, яка стала найбільш продаваною моделлю в регіоні у 2023 році, змушує європейських автовиробників шукати шляхи економії.
Автомобільні аналітики попереджають, що деякі заводи в Європі можуть бути закриті через зниження виробництва та зростання витрат.
Закриття заводів завдасть удару по економіці регіону, адже автомобільна промисловість забезпечує понад 7% ВВП ЄС і понад 13 мільйонів робочих місць. Це особливо відчутно в Німеччині, де виробники переходять на електромобілі, відчуваючи складнощі з адаптацією до нових реалій ринку.
BMW оголосила про відкликання 1,5 мільйона автомобілів і також призупинила доставку транспортних засобів, які ще не були передані клієнтам, через можливі проблеми з гальмівною системою. Водночас, вартість гарантійних витрат на технічні заходи, пов'язані з відкликанням, може досягти кількох сотень мільйонів євро у третьому кварталі.